Infiniti, Racelens

Infiniti til perfektion!

Christian Magass, det er ikke sikkert det er et navn du har hørt før, men et navn der er godt kendt i stylingsverdenen i vores kære naboland Sverige. Christian har MagassDesign, og er en mand der har den højeste standard indenfor detaljer vi længe har set – og spøjse idéer!
Denne bil er så fuld af detaljer og vild ombygning at vi knap kan få det hele ned på skrift, så billederne kommer også til at tale sit sprog, lige meget hvor man kigger hen. 🙂

Infiniti, Racelens

Christians Infiniti G37 er ikke bare en bil, det er et sindssygt imponerende håndværk. Den er udstyret med en 3,7 liters V6er med fantastisk lyd, og er fået kærlig besøg af en specialtilpasset GTR-indsugning, CP-smedede stempler og Carrillo plejlstænger. Motoren er justeret ind til at levere over 400 hk, ved indkøring hos JRM Racing og på E85 brændstof. Til det skal der lige tilføjes der også er installeret Walbro Motorsport GST520 brændstofpumpe og Deatschwerks dyser.

Infiniti, Racelens

Affjedringen er lige så imponerende som motoren, med Air Lift Performance 3p/3H luftaffjedring, der gør bilen fuldt justerbar, samtidig med at der er blevet sat stor vægt på præcision og performance med polerede og bilen er malet over alt i bunden, og det var OVER ALT!

Bilen har gennemgået en omfattende ombygning af karrossen, hvor fronten er opgraderet med elementer fra en 2022 Infiniti Q60. Forskærme og forkofanger er blevet flettet sammen med bilens tidligere dele. Dette giver bilen en bredere og mere aggressiv profil, som sammen med de specialbyggede, kulfiberforstærkede detaljer og Tesla Model 3-dørhåndtag – giver bilen en sindssyg fed helhed! Interiøret er en anden imponerende detalje, med et instrumentbræt, der er integreret med en Tesla skærm og højtalere fra Cerwin Vega. Hele kabinen er klædt i lyst læder og grønne detaljer über alles!

Infiniti, Racelens

Cerwin Vega er også at finde i baggerummet, det er bygget op sådan at de forskellige “gitre” er magnetiske omkring højtalerne, så de kan afmonteres lynhurtigt, og bilen så kan bruges til det mere praktiske. Christians drømmebil er en Shelby GT500 Eleanor, med hans evner kan det måske det være det bliver en drøm engang 🙂

Infiniti, Racelens

Ejer: 
Christian Magass (Göteborg – SE)

Alder:
35

Bil: 
INFINITI G37

Motor & Gearkasse: 
VQ37VHR motor, Nissan 3.7l V6, med et specialtilpasset Nissan GTR indsugning, bygget med 3D-scanning og derefter en special fræset. Motoren er blevet ombygget med CP-smedede stempler og Carrillo plejllejer.
Brændstofsystemet er opgraderet med en Walbro Motorsport GST520-pumpe og Deatschwerks dyser.

Speciel modificeret GTHaus Meisterschaft cat-back 2.5″ udstødningssystem med VIBRANT katalysatorer og lyddæmpere.

Årgang: 
2010

Hestekræfter: 
Ca. 400+ efter indkøring hos JRM Racing og på E85 brændstof.

Fælge: 
3-delte og speciel lakerede Kranze Vishunu 19″ fælge – 12.5″ bag på og 10,5″ foran, krydret med grønne bolte fra Pood Customs.

Undervogn: 
Air Lift Performance 3p/3H luftaffjedring med polerede dobbelt 444c-kompressorer, tilpassede og polerede rør. Hele bag- og forhjulsophæng er udskiftet med fuldt justerbare SPL Titanium stabilisatorstænger, ophæng, camber- og casterarme. Bageste bærearme er hjemmelavet for fuld justering af luftbælgene. Alle bøsninger er blevet erstattet med nye Uniball- og UniFlex-bøsninger.

Lyd: 
Alt fra dBAkuten.se
Alle lydkomponenter er fra Cerwin Vega, fra STROKER-serien.
8 stk. 6″ mellemtone, 6 stk. 4″ diskanthøjttalere, 2 stk. 12″ subwoofere, 2 stk. 1-kanals forstærkere og 2 stk. 4-kanals forstærkere. Tesla skærm, Nakamichi lydprocessor og en Stetsom INFINITE 120A strømforsyning.

Styling:
Bilen har gennemgået et frontskifte fra en 2022 Infiniti Q60. Bilen er blevet bredere hele vejen rundt. Bagskærmene er blevet 12 cm på hver side.
Forskærmene er blevet bredere med 9 cm på begge sider, men den bageste del af skærmen er stadig fra Infiniti G37 2010, og den forreste del er fra Infiniti Q60 2022.
Disse er svejset og sammensmeltet for at matche de nye 2022-skærme og forkofanger.
Fjederbenstårn og tværvangen foran er helt ombygget for at passe til fronten fra 2022. Dørene har fået Tesla Model 3-dørhåndtag. Benzinlåget er flyttet op til højre baglygte. Hele taget er lavet af kulfiber og bagklappen er med en hjemmelavet ducktail, og er fuldstændig ombygget i kulfiber.

Lakering:
Fra Lackma AB og hovedfarven stammer fra BMW Isle Of Man Green med et lille ekstra touch fra Christian. Alt der er sort, er med Volkswagen Deep Black og grøn perlemor, og til sidst det der er gult er en Renault gul med masser af grøn perlemor. Der er mellem 5-9 lag af Standox VOC Extra afhængig af område.

Kabine:
Interiøret er bygget i MDF, plast og glasfiber. Hele interiøret er syet af den magiske Mikael på Thors Sadelmageri. Valget gik på sort Alcantara, og en blanding af beige perforeret Alcantara og beige læder.
Instrumentbrættet er bygget meget om for at få installeret den store Tesla skærm. Dørsiderne er modificeret en del for at rumme de kæmpe store lydkomponenter fra Cerwin Vega. SRS-studio bur er installeret og integreret i interiøret. Dertil er der tilpasset opbevaringsløsning til tanken på/i bagsædet under buret med polerede rør. Som sidste detalje er der selvfølgelig også lige 756 stjerner i loftet.

GALLERI:

Ved deling af billeder på facebook eller instagram, så venligst krediter fotograf og Racelens. 🙂
Hvis du ønsker at bruge billederne i kommerciel sammenhæng, kan du søge om tilladelse her.

DMCA.com Protection Status