Det grønne monster fra Dirksdrifting går et nyt år i møde i nye klæder den velkendte grønne BMW er gået hen og blevet gul, Dan som er ejer og manden bag mente det var tid til lidt fornyelse. I den anledning var vores fotograf Niels et smut forbi det sønderjyske og Dan’s værksted for at se hvordan det går med vinterens projekter.
En af vinters opgradering var nyt bagtøj, bag aksler og lidt lækkert fra Wisefab. Det gamle 330d bagtøj og aksler er udskiftet med et noget større fra en E65 765i og nogle stærkere trækaksler fra en E92 M3.
Kabinen var ikke eksisterende da der var fuld gang i at lave glasfiber instrumentbord og nyt ledningsnet, en af Dan’s næste ønsker til opgradering er ny motorstyring så han kan få en tablet i instrumentbordet i stedet for de ældre analoge ure.
Manden bag er Dan Dirks, han startede med drifting i en lidt ældre BMW e36 men faldt hurtigt for sporten og i 2015 købte han den karosse der bliver kørt med i dag. Den har dog fået en del opgraderinger siden og i dag er det en fuld Pro-spec bil som er klar til at tage kampen op med de bedste. Drifting er jo en sommer sport i Danmark men Dan kører dog stadig drift om vinteren bare på simulator basis hvor han i sit setup som er en kopi af hans virkelige bil kører med folk fra hele verden.
I den kommende 2020 sæson vil du blandt andet kunne se Dan kører i Nordic Drift Series til forskellige trænings weekender og måske hvis det lykkedes et par gange i udlandet.
Men fremtidsplanen er lagt og Dan drømmer om at i 2022 og komme ud og kører i hele Europa i en af de udenlandske serier det kunne eksempelvis være Drift Masteres Grandprix eller British Drift Championship
Da bilen ikke stod helt færdig da vi besøgte værkstedet laver vi selvfølgelig en opfølger og lidt flere lækre billeder af Dan’s drifter når den står færdig og den er kommet ud at køre.
Blå bog:
Fører: Dan Dirks Petersen
Alder: 31
Driftet siden: 2013
Bedste placering: 3. Plads i Nordic Drift Series (2019) 2. Plads i Danmarks Mesterskabet (2019)
Bil: BMW E46 Coupe fra 2001 bygget op i fuld Pro-Spec Med rørramme og alt ydre bygget op i glasfiber.
Motor: Toyota 2jz non turbo konverteret om til turbo spec med alt den nødvendige indmad.
Hestekræfter: 540 hk og 704NM
Fælge: JR3 18×8,5 for 18×9,5 bag
Undervogn: BC Racing fuld justerbar, Coel steering kit for, Wisefab arme og D2 i bag.
Diverse: Lumma Wide body bodykit.
Det sværeste ved projektet: at lave støbeform til glasfiber og få støbt dele.
Galleri:
Ved deling af billeder på facebook eller instagram, så venligst krediter fotograf og Racelens. 🙂
Hvis du ønsker at bruge billederne i kommerciel sammenhæng, kan du søge om tilladelse her.