I forbindelse med en af vores team buildings, hvor vi deler en masse erfaring på Racelens holdet, havde vi fået lov at låne Simons total istandsatte Datsun 240z 1971.
Simon, som tidligere havde en af Danmarks flotteste Nissan 350z, havde kastet sin kærlighed på dens oldefar, nemlig de første Fairlady’s, også bedre kendt som Datsun 240z.
Søgen efter det perfekte projekt begyndte og valget faldt på en urørt 240z fra 1971 som stod i Polen.
Det blev herefter arrangeret, at rustarbejde og lakering blev udført i Polen.
Derefter blev børnecontaineren ombygget til fragtskib med autotrailer bagpå, og turen fra København til Gdansk blev plottet ind i gps’en.
Der blev i Polen afhentet et malet karroseri på hjul, og resten af bilen kom i papkasser.
Efterfølgende blev der brugt lang tid på at finde alle de helt rigtige stumper, i form af opgraderet undervogn, lækre stumper til motor, originale SSR Formula Mesh importeret fra Japan osv. Hvilket i dag gør, at Simon står med en af de fedeste Datsun 240z.
Blå bog:
Ejer: Simon da Silva
Bil: Datsun 240z
Motor: 2,8 Liter L28 Række 6, Tripple 45mm OER Carburatorer, Full Race udstødning mm.
Årgang: 1971
Hestekræfter: Rullet til 170 Whp
Fælge: SSR Formula Mesh fra 80’erne, Foran 9×15 ET-39 205/50/15 / Bag 11×15 ET-27 225/50/15
Undervogn: BC Racing Coilovers, Futafab BæreArme foran, Technotoytuning bærearme bagtil, Subaru R180 3,9 Spær, og Wolfcreek Stubaxels.
Lyd: Række 6 kværn med carburator, dog er der planer om et Emma SQ Build i 2020 vinteren
Styling: Orignale linier, med Ludertrappe som var originalt ekstra udstyr i 70erne, ZG Fender Flares, Front læbe, bag spoiler
Diverse: Speciel syet kabine, med speciel byggede retro sportssæder, som matcher bilens design perfekt.
Galleri:
Ved deling af billeder på facebook eller instagram, så venligst krediter fotograf og Racelens. 🙂
Hvis du ønsker at bruge billederne i kommerciel sammenhæng, kan du søge om tilladelse her.