Bad Ass Golf R32,Golf R32, Racelens
default

Bad Ass Golf R32

Inden bladene var blæst af træerne og salt maskinerne tog deres indtog på de danske landeveje, havde vi sat Benjamin i scene til en snak og et fotoshoot af en lidt speciel Golf. Faktisk er det en af dem, man som knægt ikke har kunne lade være med at gå og håbe lidt på, der blev råd til i budgettet. Helt bestemt en sort Volkswagen Golf IV R32. Og har man været så heldige at se den til et træf, når Benjamin har været ude og lufte den, så ved man også, at vi godt ville kigge lidt nærmere på den. Lad os bare slå fast, at vi ikke blev skuffede, da vi fik mulighed for alene tid med denne bil! 

Bad Ass Golf R32,Golf R32, Racelens

Men hvem er bedre til at fortælle mere om bilen end selve ejeren, så derfor følger hermed Benjamins interview om bilen. Hvis I gerne vil følge ham, så hop ind på Instagram: https://www.instagram.com/b.kraeft/

Bad Ass Golf R32,Golf R32, Racelens

Hvorfor valgte du lige den bil? 

Golf 4 har altid været i mine tanker siden jeg var 17 år gammel. Så da jeg i 2016 havde økonomi til en ny bil, faldt valget naturligvis på en Golf 4 r32 D.S.G

Hvor længe har du haft bilen? 

Har haft bilen siden 2016

Bad Ass Golf R32,Golf R32, Racelens

Hvad har du gjort ved den

Har lavet alt på bilen. Fælge, bremser, undervogn, powerflex, bøsninger malet, bærearme, bagbro osv alt i undervogn ST stabilisator. Fire forskellige slags fælge, større bremser, tre forskellige sæt. Stort set alle dele på bilen er blevet malet, bredere forskærme, nye forlygter, US baglygter, kN filter og komplet Milltek udstødning med manifold og speciallavet spjæld i udstødningen, nye blå ruder, komplet sort himmel, alcantara dele og carbon dele i kabinen, Porsche gt3 sæder i carbon (De originale R32 sæder har jeg stadig) Så der er fuld bur i med krydser i dørene og bagi. Der har tidligere været Clubsport bur i som passer godt til den folie, jeg har fået lavet til bilen.

Bad Ass Golf R32,Golf R32, Racelens

Hvilke ændringer/udførelser er du mest glad for? 

Folien og så bremserne/fælge kombinationen, sammen med Racecar-looket som også fremgår inden i bilen og derved giver helhedsindtrykket på bilen

Hvad er dine fremtidsplaner med bilen?

I 2024 får den nye ombyggede 20” fælge på, som er sponseret af Streetpoint (https://streetpoint.dk/)  og Puc Polish (http://www.pucpolish.be) Så får den et lift kit fra Stanceparts (https://www.stanceparts.com) som kan hæve bilen 5 cm, så den bliver lidt nemmere at komme rundt med. Så det bliver til lidt nye ting i løbet af 2024.

Bad Ass Golf R32,Golf R32, Racelens

Stødte du på nogle udfordringer på vejen til hvor du er nu? 

Der har været en del med bremser/fælge og bur, ellers har det kun været det kosmetiske, jeg har haft problemer med, i forhold til hvordan jeg synes, at bilen skal se ud.

Hvor mange timer har du brugt på bilen? 

Der er brugt utallige timer på bilen og aftener også! Nogle hvor jeg bare har siddet og kigget på bilen og tænkt på, hvad der skulle laves og hvordan det skulle gøres, så timetallet kender jeg ikke.

Bad Ass Golf R32,Golf R32, Racelens

Hvor ser vi bilen næste gang? 

Vis LWRD holder træf i 2024 er bilen der. Ellers hvis der er nogle fede, større træf, vil bilen nok kunne ses der.

Hvor er bilen om 10 år? 

Der står den hjemme ved mig i garagen. Hvordan den ser ud, vides ikke, men nok noget OEM+ look forestiller jeg mig, for så er jeg nok begyndt på et andet projekt til den tid.

Har du haft andre ombygget biler, hvilke? 

Min første bil var en Mercedes 190E, som jeg købte som 17 årig. Har stadig bilen den dag i dag, den er ved at blive bygget om lige nu. Jeg har også haft en Audi A4 b6 1.9 TDI ABT, en BMW E30 M-tech 2, en Audi a4 b8 3.0 TDI Quattro og så har jeg min Seat ateca 2.0 TDI 4 drive som er sænket over 100mm på gevind og med et sæt store Bentley fælge!

Bad Ass Golf R32,Golf R32, Racelens

Blå bog: 

Ejer:  Benjamin Kraeft

Alder: 27 år

Bil:  VW Golf IV R32 D.S.G 1/500

Motor:  VR6 3.2 liters 24V.

Komplet Milltek system

V6, med en v-vinkel på kun 15 grader, hvilket gør motoren godt omdrejningsvillig.

Boring: 84mm, slaglængde: 95,9mm og et kompressionsforhold på 1:11,3.

Dobbelt overliggende knastaksler, med variabel ventilstyring, 4 ventiler pr. cylinder.

Drivlinien er en 6 trins D.S.G gearkasse med 4-Motion

Årgang:  2003

Hestekræfter:  241+ HK 320+NM

Fælge:  BBS GT004 19” 8.75 ET50

Undervogn:  KW V3 Gepfeffert 140mm gevind undervogn.

Lyd:  Helt originalt med den store navi og cd skifter i bagrummet. Det eneste lyd man har brug for kommer ud af udstødningen.

Styling: Store Porsche bremser 19” BBS fælge unik folie lexan sideruder, rallybil og Porsche gt3 sæder, samt carbon og alcantara dele

Lakering: Original sort med mat sort folie side med gul midterstribe som skiller det matsorte fra den blanke sorte og det vil sige, at logoerne på bilen er matsort på den blanke side og omvendt på den matteInteriør/Kabine: Rallybil med Recaro Porsche GT3 sæder i carbon, Racerbil skifter og originale alu paddles. Alcantara rat og ellers nogle carbon dele.

GALLERI:

Ved deling af billeder på facebook eller instagram, så venligst krediter fotograf og Racelens. 🙂
Hvis du ønsker at bruge billederne i kommerciel sammenhæng, kan du søge om tilladelse her.

DMCA.com Protection Status